Javna rasprava je trajala 20 dan od dana objavljivanja javnog poziva na internet stranici Ministarstva poljoprivrede i ruralnog razvoja i portalu e- uprave, zaključno sa 13. julom 2015. godine. U toku javne rasprave o tekstu Nacrta zakona o jakim alkoholnim pićima organizovana su i tri okrugla stola: u Bijelom Polju 3. jula, u  Podgorici 07.jula i  MZ Virpazaru 10. jula 2015. godine.

 

Na održanim okruglim stolovima učestvovali su proizvođači alkoholnih pića, predstavnici udruženja poljoprivrednika, predstavnici opštinskih i regionalnih poljoprivrednih službi.

 

Ovlašćeni prestavnici Ministarstva koji su učestvovali u raspravi:

 

Merisa Cekić, samostalni savjetnik za šeme kvaliteta

Danijela Zuber, savjetnik za proizvodnju hrane, Savjetodavna služba u biljnoj proizvodnji

 

Okrugli sto o Nacrtu zakona o jakim alkoholnim pićima održan je 3. jula 2015.godine u Bijelom Polju - sala opštine Bijelo Polje.

Raspravi su pored predstavnika obrađivača propisa prisustvovali i predstavnici_proizvođača alkoholnih pića, predstavnici udruženja poljoprivrednika, predstavnici opštinskih i regionalnih poljoprivrednih službi.

 

Okrugli sto o Nacrtu zakona o jakim alkoholnim pićima održan je 7. jula 2015.godine u Podgorici - u zgradi stare Vlade Crne Gore.

Raspravi su pored predstavnika obrađivača propisa prisustvovali i predstavnici _proizvođača alkoholnih pića, predstavnici udruženja poljoprivrednika, predstavnici opštinskih i regionalnih poljoprivrednih službi.

 

Okrugli sto o Nacrtu zakona o jakim alkoholnim pićima održan je 10. jula 2015.godine u MZ Virpazaru – OŠ Jovan Tomašević.

 

Raspravi su pored predstavnika obrađivača propisa prisustvovali i predstavnici _proizvođača alkoholnih pića, predstavnici udruženja poljoprivrednika, predstavnici opštinskih i regionalnih poljoprivrednih službi.

 

U uvodnoj riječi na okrulim stolovima samostalni savjetnik Merisa Čekić dala je osvrt na Nacrt zakona. Kao razloge za izradu novog Zakona istakla je potrebu daljeg unaprjeđivanja sistema proizvodnje jakih alkoholnih pića i usaglašavanja sa legislativom EU.

 

Tokom rasprave date su sljedeće primjedbe i sugestije:

 

Da se odvoje mali proizvođači od velikih radi dobijanja određenih olakšica i pomoći.

 

Odgovor: Primjedba  je prihvaćena, i u predloženi tekst zakona ugrađena definicija „mali proizvođač alkoholnog pića“.

 

Da se predvide tradicionalni izrazi za alkoholna pića.

 

Odgovor: Tradicionalni izrazi su predviđeni definisanjem geografske oznake jakog alkoholnog pića članom 75 stav 1 „Geografske oznake u smislu ovog zakona su oznake kojima se obilježava jako alkoholno piće koje potiče s područja države, regije ili određenog lokaliteta te države, pri čemu se kvalitet, reputacija ili druge karakteristike jakog alkoholnog pića mogu u osnovi pripisati njegovom geografskom porijeklu“.

 

Komentarisane su i visoke cijene akciza za alkoholna pića.

Odgovor: Navedeno se reguliše kroz Zakon o akcizama koji je u nadležnosti Ministarstva finansija.

 

U član 66 stav 3  predviđa da dozvola za stavljanje jakog alkoholnog pića u promet izdaje na godinu dana. Nije potrebno vršiti ponovno pustanje u promet jakih alkoholnih pica u promet za eventualne zalihe istog proizvoda nakon godinu dana,s obzirom da se radi o proizvodu sa neograničenom rokom trajanja.Takođe ovaj član bi  doveo u problem i carinske sluzbe zbog pracenja obracuna akcize na isti proizvod.

 

Odgovor: Dozvola za stavljanje jakog alkoholnog pića u promet koja se izdaje na godinu dana iz član 66 stav 3  ne odnosi se na zalihe. U predloženi tekst zakona u članu 72 stav 1 proizvođač je dužan da Ministarstvu dostavi godišnji izvještaj o proizvodnji, prometu i zalihama alkoholnih pića. Na taj način se prate količine koje su ostale (zalihe), koje su već prošle ocjenu kvaliteta i za njih je u proteklom period izdata dozvola za stavljanje jakog alkoholnog pića u promet.

 

U članu 64 stav 3 stoji da se proizvođač ne smije baviti proivodnjom etanola.U perspektivi moze da se i u Crnoj Gori otvori fabrika za proizvodnju etanola.Ukoliko bi se u toj fabrici proizvodila vodka ili likeri, dosli bi u problem zbog ovog člana.

 

Odgovor: Primjedba  je prihvaćena, i iz predloženog teksta zakona briše se stav 3 iz člana 64.

Ovdje možete preuzeti Izvještaj sa Javne rasprave:

Izvještaj sa javne rasprave na Nacrt zakona o jakim alkoholnim pićima.pdf