Јавна расправа је трајала 20 дан од дана објављивања јавног позива на интернет страници Министарства пољопривреде и руралног развоја и порталу е- управе, закључно са 13. јулом 2015. године. У току јавне расправе о тексту Нацрта закона о јаким алкохолним пићима организована су и три округла стола: у Бијелом Пољу 3. јула, у  Подгорици 07.јула и  МЗ Вирпазару 10. јула 2015. године.

 

На одржаним округлим столовима учествовали су произвођачи алкохолних пића, представници удружења пољопривредника, представници општинских и регионалних пољопривредних служби.

 

Овлашћени преставници Министарства који су учествовали у расправи:

 

Мериса Цекић, самостални савјетник за шеме квалитета

Данијела Зубер, савјетник за производњу хране, Савјетодавна служба у биљној производњи

 

Округли сто о Нацрту закона о јаким алкохолним пићима одржан је 3. јула 2015.године у Бијелом Пољу - сала општине Бијело Поље.

Расправи су поред представника обрађивача прописа присуствовали и представници_произвођача алкохолних пића, представници удружења пољопривредника, представници општинских и регионалних пољопривредних служби.

 

Округли сто о Нацрту закона о јаким алкохолним пићима одржан је 7. јула 2015.године у Подгорици - у згради старе Владе Црне Горе.

Расправи су поред представника обрађивача прописа присуствовали и представници _произвођача алкохолних пића, представници удружења пољопривредника, представници општинских и регионалних пољопривредних служби.

 

Округли сто о Нацрту закона о јаким алкохолним пићима одржан је 10. јула 2015.године у МЗ Вирпазару – ОШ Јован Томашевић.

 

Расправи су поред представника обрађивача прописа присуствовали и представници _произвођача алкохолних пића, представници удружења пољопривредника, представници општинских и регионалних пољопривредних служби.

 

У уводној ријечи на окрулим столовима самостални савјетник Мериса Чекић дала је осврт на Нацрт закона. Као разлоге за израду новог Закона истакла је потребу даљег унапрјеђивања система производње јаких алкохолних пића и усаглашавања са легислативом ЕУ.

 

Током расправе дате су сљедеће примједбе и сугестије:

 

Да се одвоје мали произвођачи од великих ради добијања одређених олакшица и помоћи.

 

Одговор: Примједба  је прихваћена, и у предложени текст закона уграђена дефиниција „мали произвођач алкохолног пића“.

 

Да се предвиде традиционални изрази за алкохолна пића.

 

Одговор: Традиционални изрази су предвиђени дефинисањем географске ознаке јаког алкохолног пића чланом 75 став 1 „Географске ознаке у смислу овог закона су ознаке којима се обиљежава јако алкохолно пиће које потиче с подручја државе, регије или одређеног локалитета те државе, при чему се квалитет, репутација или друге карактеристике јаког алкохолног пића могу у основи приписати његовом географском поријеклу“.

 

Коментарисане су и високе цијене акциза за алкохолна пића.

Одговор: Наведено се регулише кроз Закон о акцизама који је у надлежности Министарства финансија.

 

У члан 66 став 3  предвиђа да дозвола за стављање јаког алкохолног пића у промет издаје на годину дана. Није потребно вршити поновно пустање у промет јаких алкохолних пица у промет за евентуалне залихе истог производа након годину дана,с обзиром да се ради о производу са неограниченом роком трајања.Такође овај члан би  довео у проблем и царинске слузбе због працења обрацуна акцизе на исти производ.

 

Одговор: Дозвола за стављање јаког алкохолног пића у промет која се издаје на годину дана из члан 66 став 3  не односи се на залихе. У предложени текст закона у члану 72 став 1 произвођач је дужан да Министарству достави годишњи извјештај о производњи, промету и залихама алкохолних пића. На тај начин се прате количине које су остале (залихе), које су већ прошле оцјену квалитета и за њих је у протеклом период издата дозвола за стављање јаког алкохолног пића у промет.

 

У члану 64 став 3 стоји да се произвођач не смије бавити проиводњом етанола.У перспективи мозе да се и у Црној Гори отвори фабрика за производњу етанола.Уколико би се у тој фабрици производила водка или ликери, досли би у проблем због овог члана.

 

Одговор: Примједба  је прихваћена, и из предложеног текста закона брише се став 3 из члана 64.

Овдје можете преузети Извјештај са Јавне расправе:

Извјештај са јавне расправе на Нацрт закона о јаким алкохолним пићима.пдф